Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Tub borta!!!

Av Karin Larsson - 27 februari 2012 13:32

Nu är tuben borta, vi var upp vid tolv och gav han mat och sen gick vi ner för att äta. Precis när vi sätter oss ner så ringer dom och säger att det är extubering på gång, attans, men vi har vart med förr så vi åt och gick upp sen.

Klockren syresättning och låg O2, nu håller vi tummar och tår att det ska hålla sig så här för resten av tiden, ingen mera respirator! 


 

Syns knappt han är så inbäddad


Han låg och pillade lite på den nya masken och undrade nog vart den där greppvänliga tuben har tagit vägen  

 

 
 
Ingen bild

Anna

27 februari 2012 16:13

Skönt, håller tummarna att det går bra :)
kraaaaaam

Karin Larsson

28 februari 2012 18:15

Tack vännen!
Kramis!

 
Ingen bild

Tant Britt

27 februari 2012 20:31

Kära Karin, vilken fantastisk känsla att få ta del av dina ord. Jag gråter så glasögonen immar igen o iPaden blir prickig av tårar. Du ska veta att ni är i mina tankar mest hela tiden o att jag längtar efter att få träffa Jamie, att få träffa dig i en ny skepnad - som manna och att få träffa Göran, som jag aldrig träffat. Men mest av allt ser jag fram emot att träffa Jamie. Så kommer det att vara hädanefter - du o Göran kommer att komma i andra hand. Det är bara att vänja sig :)
Kram från Tant Britt

Karin Larsson

28 februari 2012 18:14

Ja vi får se när han får komma ut och träffa omvärlden, annars så är ju omvärlden välkommen att träffa han här =)
Kram på dig Britt!

 
Ingen bild

salo

28 februari 2012 10:52

Hej! Vad fint du skriver om livet med Jamie! Nu ska jag följa och hålla mig uppdaterad dagligen. Härligt att se att det går bra och att Jamie gör framsteg. Hur länge beräknas ni vara kvar i Umeå? Hoppas att ni hinner koppla av och bara vara själva också. Hälsa grabbarna! Stor kram!

Karin Larsson

28 februari 2012 18:01

Vi vet inte än hur länge, vi får se hur det går utan respiratorn, men om det funkar bra och han går upp i vikt så är vi nog i Sunderbyn innan mars är slut, kanske =)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards