Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Oj!

Av Karin Larsson - 29 februari 2012 23:25

Under våran första tid här på sjukhuset så delade Jamie sal med en liten tjej vid namn Denise, efter ett tag så vågade vi börja prata med hennes mamma Lisa. Som dom flesta vet så är den mest lästa bloggen på hela bloggplatsen den som Lisa skriver om sin dotter Denise, nu har hon länkat min blogg från hennes och hoppsan, vi ligger på plats nummer två som mest lästa, tack för att ni har kommenterat och läst!

   


Jamie sköter sig fortfarande exemplariskt, vi försöker pallra oss upp i tid på morgonen för att tvätta honom och byta blöja. Tvättningen går ju bra, men när vi ska byta blöja så stannar vi upp, inte för att vi inte kan eller vill ta hand om det hela, men han har världens pungbråck, stackars lilla kille. Vi måste alltid be om hjälp att trycka tillbaka det, för det där med att trycka på pungen är inte våran grej, än, pappa Göran tycker verkligen att det ser otäckt ut. Tror dom flesta killar skulle tycka det om dom såg hur det går till. Men ingen är lyckligare än Jamie efteråt, grejen med C-PAP är att det far ner luft i magen också, och det innebär att det måste ut, och när tarmarna ligger nere i pungen så, ja, ni kanske kan föreställa er.


Innan vi gick och la oss igårkväll så sa vi åt sköterskan att om hon ville så fick hon sitta med Jamie i känguru, så när det blev lugnt på salen så passa hon på att sitta med honom, jag tyckte det var helcoolt, han hade tyckt att det var mysigt och sov så skönt. Jag har också suttit med honom ikväll, så skönt när man kan slappna av jag somnar så gott med honom på mitt bröst. Förut var det så tjorvigt då man hela tiden var tvungen att hålla koll på tuben i näsan, nu är det mycket enklare, om masken skulle lossna lite så gör det inget det fixas ganska fort och enkelt.

Imorgon blir det kanske vattenbädd, få höra vad rondade läkare säger. 

Tack och god natt för idag!

 
 
Ingen bild

Malin b

1 mars 2012 04:13

Hej grattis till er son. Vi har en william som är född i v22+6 den 31/1-2011.
Vill du läsa mer så googla på familjeniinson :)
Lycka till nu

 
Lisa

Lisa

1 mars 2012 06:52

åå vattenbädd är ett stort steg!! Shit vad fort allt går nu!! Jag SAKNAR UMEÅ!!!!!

http://prematurmamma.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla

1 mars 2012 07:32

Hej hittade hit genom Denise,saka absolut följa er å lille Jamie

 
Jessan

Jessan

1 mars 2012 08:41

Hej. Jag har följt Denis via hennes mammas blogg och kommer nu även följa din. Länkar även din blogg via min som jag även gjort med Lisas. Ni är otroligt starka och duktiga.

http://jessans-vardag.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Madde

1 mars 2012 10:31

Hejsan!! Har oxå hittat hit genom Lisas blogg och nu kommer man ju att följa eran resa oxå! Håller allla tummar och tår för eran lille son. Häls Madde

 
Ingen bild

Anna

1 mars 2012 10:45

Ja hur kan man låta bli att läsa om den lille gulleplutten..bräcklig som en fågelunge...åhhh jag håller verkligen tummarna hela tiden.

Tänker på er och skickar min kärlek i en stor rosa bubbla...kraaaaam <3

 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

1 mars 2012 11:09

Hej.
Kom in på din blogg precis som du skriver, Lisas länk.
Satt o läste o grät mej igenom alla inlägg igår.
Jag sitter i soffan nu med en prins på 5 mån (okorr) sovandes på bröstet. Han hade också pungbråck:( inte kul det där! Men han vart opererad för 3månadet sen o nu har han ett ärr på ca 1,5cm precis i linjen där magen slutar o pungen börjar. Det syns knappt!
Kommer fortsätta följa eran resa på vägen HEM!
Styrkekramar till er!

 
Ingen bild

Ronja

1 mars 2012 11:51

Hej! Jag har också hittat hit från Lisas blogg :) Och nu är jag väl fast här också antar jag ;)

Är Jamie ert första barn? Hur får ni ihop livet och ekonomin när lillknodden är på sjukhus? Kämpa på! Längtar efter att få läsa en bloggpost som säger att ni får åka hem, även om det kanske dröjer ett tag...

Karin Larsson

1 mars 2012 13:43

Det går bra här, av någon konstig anledning så går veckorna väldigt fort här fast det kan bli ungefär samma sak varje dag. Jamie är vår första, kanske därför det ändå går så pass bra här, hade vi haft en till hemma hade väl nerverna farit för länge sen. Det där med ekonomi är ju tyvärr en jobbig bit, har skickat in papper till försäkringskassan och dom verkar ta en evighet på sig att svara. Hade sparat undan en del pengar som skulle gå till barnvagn och andra saker till honom, men nu fick pengarna gå till räkningar istället.

 
Aspiga Celine

Aspiga Celine

2 mars 2012 17:00

Vad innebär "sitta känguru"?

http://phantazia.blogg.se

Karin Larsson

2 mars 2012 23:15

Vet inte om det är stolen eller hur man sitter, man kallar stolen för kängurustol, och man sitter och håller i bebisen och han ligger under en filt, så det blir väl lite kängurupung typ =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards