Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Karin Larsson - 15 mars 2012 21:49

Jag klantar till det genom att inte skriva varje dag, därav så blandas dagarna ihop en del, men jag ska försöka att uppdatera er så gott det går.

Kom på att jag glömt att skriva om att han har haft sin första ögonkontroll i måndags, en mycket otrevlig undersökning om jag får säga det själv. Den går rätt snabbt till om jag förstod sköterskorna rätt, ett tag innan koll så droppar dom nåt i ögonen så pupillerna vidgas, sen så spärrar dom upp ögonen med nåt redskap och kollar hur det ser ut. Enligt mig så låter det som hämtat ur A Clockwork Orange, vilket ger mig ont i magen. Det hade iaf gått bra att kolla det ena ögat, men det andra däremot gick väl inte så bra, han vart skitförbannad för att dom höll fast honom, gick ner i saturation (syre), dom drog upp syrgasen 100% men det vart väl inte bra så dom fick avbryta helt enkelt. Nästa vecka är det dags igen för kontroll nr 2, hoppas det går bättre.


Jag hade blivit tillfrågad om att bli bröstmjölksdonator och snäll som jag är så tackade jag ju ja. Så under förra veckan så har jag lämnat blodprov, lungröntgats samt lämnat avföringsprov. Det sistnämnda var det jobbigaste. Nu har svaret kommit att jag är godkänd iaf, gissa vad som händer då, jo jag börjar ju typ sina, mina gigantiska produktion har halverats och jag känner panik. Igår så satt jag och googlade om olika tips på hur jag kan göra för att öka produktionen igen. Hittade nåt om amningste samt en egen brygd innehållande fänkål, kummin och anis, just nu provar jag saft i mängder och regelbundna pumptider, jag säger bara blä va tråkigt och segt det här är.

Hoppas det ger med sig och att produktionen ökar av sig själv snart igen. Får en känsla av att det kan vara stressrelaterat, det är ju bara en teori, men eftersom jag tror stress utlöste en förlossning på tok för tidigt så varför ska det inte även hämma mjölkproduktion. 


Lilleman växer så det knakar, viktmässigt alltså, han går upp upp upp i vikt. Här ska ni få se vad jag menar:

10/3 - 1312 g

11/3 - 1339 g

12/3 - 1380 g

13/3 - 1408 g

14/3 - 1450 g

15/3 - 1496 g


Igår den 14:e så fyllde han 2 månader, vart har tiden tagit vägen?! Det beror nog på att vi sköter om honom så pass mycket just nu så är varje dag är schemalagd...

Han hade även fått brev igår från Denise, han tackar jättemycket för kläderna och dom har redan kommit till användning!


Tack snälla Denise för kläderna! 













   

På jämna dagar får man flagga

här är även Jamies två första gosedjur

den lilla bruna som är en skyddsängel och

den vita vars tröja nog börjar vara i lagom storlek för honom


 


I övrigt så blir det inte så mycket mer som händer här, det är mest samma sak, vilket även sköterskorna tycker, han sköter sig så pass bra att dom inte har nåt att göra

*gilla*

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards