Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Ok...

Av Karin Larsson - 16 mars 2012 16:23

Jag börjar nog med mig själv tror jag...

Satt för en stund sen uppe i salen då det kommer fram en sköterska, som aldrig haft hand om Jamie så vitt jag kommer ihåg, och pratar om allt möjligt. Sen säger hon att hon hört att jag bloggar, visst svara jag, "du skriver väl inte sköterskornas namn?!" Nej jag försöker undvika det svarar jag, vilket är helt sant, jag försöker undvika det. Hon mumlade på nåt om att någon tagit illa upp om vad jag skrivit. 

Jag fattar ingenting, så nu har jag läst igenom allt, alla inlägg och kommentarer och försökt rensa undan allt som råkar ha namn på sig och så vidare. Men varför kommer inte vederbörande sköterska till mig och säger nåt då? Varför skicka en budbärare? Jag har ingen aning om vem som tagit åt sig, och om någon har gjort det ber jag om ursäkt, inte meningen att det skulle bli fel. 

Jag tycker om alla sköterskorna här, det är faktiskt sant, man borde egentligen inte gå ihop med alla men jag gör det. Alla är ju sig själva och det känns bra, visst, jag kanske inte alltid håller med om allt dom säger men wtf, det är bara att gilla läget. Jag vet att sköterskorna inte är till för mig, det är inte mig dom är där för, det är för Jamie, dom ska se till att han mår bra tillsammans med övervakning av läkarna. 

Fick iaf dåligt samvete av det här, inte meningen att någon ska känna sig uthängd, den här bloggen är egentligen till för Jamie men även som en dagbok för att jag ska komma ihåg allt som händer. Så nu sitter jag här istället med dåligt samvete och känner mig nedstämd och ledsen. Så mycket för TGIF och en fredag som började bra...

 
 
Ingen bild

Josefine-mamma till prematurkille

16 mars 2012 22:14

Ååh va tråkigt att dom säger sånt till dej, tycker du går igenom tillräckligt ändå utan att tänka på sköterskorna. Det är DIN blogg o dina åsikter. Dom behöver ju inte läsa DIN blogg då!
Jag tycker ni gör ett otroligt bra jobb me eran lill prins (som va HUR söt som hellst när han badade:) )

 
Ingen bild

Maria

16 mars 2012 22:52

Försök att inte bry dig. Det är som sagt din blogg och jag tror det är jättebra att du bloggar så du får ut alla dina tankar och att Jamie får läsa när han blir stor.
Ni är så duktiga och Jamie har blivit så stor :-)
Hoppas ni får en riktigt skön helg.
Varma kramar

 
Ingen bild

Madde

16 mars 2012 22:57

Jag tycker inte sköterskorna har ett dugg att göra med din blogg!

 
Elin

Elin

17 mars 2012 00:05

Hamnade här via Denises blogg och jag har läst dina inlägg och jag tycker INTE att du pekat ut någon. Det här är ju en ventil och skriv vad du vill. Man måste få ur sig :) söt liten prins ni har! :)

http://livtaget.blogspot.com

 
Elin

Elin

17 mars 2012 00:16

jag tror inte att det var ditt inlägg som vederbörande tog illa upp av utan det var kanske kommentarerna du fick på det inlägget. Hur som helst så tycker jag att du kan skriva dina känslor och tankar här, det är DIN blogg och det är DINA känslor! Sen tycker jag inte att du behöver ha dåligt samvete för någon annans kommentarer!

http://livtaget.blogspot.com

 
Daniela

Daniela

17 mars 2012 07:45

Har följt din blogg ett tag och har då inte märkt ngt konstigt!
Fortsätt skriva hur du känner och upplever! Sköterskan som stör sig kan ta sig i brasan tycker jag! <3

http://www.pojkmamman.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

17 mars 2012 14:29

Ber om ursäkt om min kommentar ställde till det för dig! Det var absolut inte meningen. Tycker egentligen inte att personalen på avdelningen har med att göra vad du skriver här, men det är klart att man inte ska hänga ut någon med för- och efternamn och så vidare. Det har du ju inte gjort heller, så jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete. Du kan ju inte hjälpa vad folk skriver i kommentarerna:)
Kram till dig!

Karin Larsson

17 mars 2012 16:07

Det är lugnt, tog bort det ändå så kan ingen klaga! :-)

 
Ingen bild

Monica

17 mars 2012 23:11

Tycker också du ska skriva vad du känner för så länge du inte namnger personal! Styrkekramar!

 
Ingen bild

Viveka

17 mars 2012 23:43

En sak ska du veta att du har rätt i allt du säger för dom ska rätta sig efter dig som närmast anhörig till Jamie så du ska fortsätta att stå på dig och inte känna dig skyldig på något vis du måste ju få utlopp för dina känslor och ni har det jobbigt nog ändå. Kram

 
Ingen bild

Anna

18 mars 2012 21:06

hej gumsan... du vet vad jag tycker... så fortsätt skriv vad du vill..du är ändå alldelens för snäll..du skulle aldrig vara elak..om sen nån tolkar det du skriver konstigt är det deras problem..så sluta vara nedstämd..ruska på dej dra ett djupt andetag och le ditt vackra leende..så ska du se att det känns bättre :) älskar dej gumman <3

Karin Larsson

20 mars 2012 10:16

Annaaaa, du får inte skriva så snällt jag börjar ju grina :-P

 
Ingen bild

Ewa

19 mars 2012 17:37

Tycker du skall skriva det du känner. Mig veterligen har du inte skrivit någon sköterskas namn här på bloggen.
Tyvärr finns det personal inom vården som inte skulle vara där. För att jobba i vården måste man vara duktig på sitt jobb. För att inte tala om att kunna ta folk. Där har vi många som inte kan det tyvärr. Tror att du trampade på en öm tå hos denna sköterska. När hon reagerat som hon gjorde. Det är ert barn ni kan ställa krav.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards