Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Söndag

Av Karin Larsson - 25 mars 2012 23:45

Välkommen till dagen då Karin fick ett hysteriskt skrattanfall.

Samma rutiner som dagen innan, upp i ottan för att Jamie skulle inhalera, tvätta, byta, väga, tempa. Allt som vi gjort i Umeå, fast utan övervakning, nu var vi övervakade, men det ger med sig längre fram. Mamma och pappa kom förbi och hade med sig köttfärspaj till lunch, så gott, tack! Sen förflöt dagen på i vanlig ordning, pling, knack sköterska, pumpar, pling, knack sköterska…

När Göran skulle byta på Jamie så for han ner i saturation, jag satt och pumpade på sängen, knack knack

– det plingar?!

- Ja vi byter blöja, svarade Göran.

Sköterskan – Jaha, stannar och tittar.

Göran visar snällt upp bajsblöjan om hon nu misstrodde honom.

- Har ni bytt plats på saturationsproben?

 – Nej inte det, jag fixar det, säger Göran.

Sköterskan – öhmm, får jag göra det? Göran – om du vill?! Sköterskan – Ja det är ju liksom vårat ansvar.

Jag ”dog”, jag började tokfrusta och skratta bakom skynket där jag satt och pumpade. Kan tillägga att tårarna rann och jag satt och slog mig i huvudet med en nalle


För er som inte är med på varför så ska jag förklara.

Att byta plats på saturationsproben var vardagsmat för oss i Umeå, att vi inte fick göra det här var liksom droppen som fick bägaren att rinna över. Det kändes som att vi inte fick göra någonting själva och var ständigt övervakade. Mamma tyckte att det var dags för mig att lämna sjukhuset och drog iväg både mig och Göran till heden för att ta en fika hos Viveka. Tack och hej sjukhus, hallå verkligheten utanför sjukhuset. Det var nog det bästa jag har gjort på länge, i Umeå vart det sällan att jag ens tog mig ut för nåt så enkelt som en promenad, 10 veckor instängd och inte sett sitt hem eller sina vänner på flera veckor kan göra vem som helst galen. Och jag var där, galen är verkligen det rätta ordet. Mycket skönt var det att iaf se en värld utanför, fikade hos Viveka och fick även spela Bingolotto, det där som var rätt vanligt förr i världen. Det var skönt, helt underbart och jag kände mig lättad sen när vi väl kom tillbaka till sjukhuset igen. 

 
 
Ingen bild

Monica

2 april 2012 19:17

Men ni måste väl få göra det som ni har gjort tidigare! Annars får ni säga till.Ni har väl vett att be om hjälp med sådant ni är osäkra på.

 
Mila

Mila

3 april 2012 22:45

Känner igen det där med att bli galen, efter x antal veckor på sjukhus. Det tar nog ett tag innan man bli normal igen!

http://milagoss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards