Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Påsk

Av Karin Larsson - 9 april 2012 11:04

Helgens påskfirande har vart väldigt lugnt, har dock inte vart ut så mycket, solen skiner och jag är blekare än blekast, märks inte att man var utomlands för några månader sedan.

Jag och Göran har vart en del in till stan, lite jobbigt att lämna liten kvar här men vi vet ju att han blir väl omhändertagen här, men nånstans så gnager det i hjärtat och magen om man är borta för länge. 

Jamie sköter sig exemplariskt, han gör inga större dippar längre, eller nja, ibland får han väl upp lite mjölk ifrån magen och då hostar och kväljer han och går ner i saturation men han hämtar sig förstås.

På tal om dipp, löste melodikrysset i lördags och när det blev Björn Ranelid feat Sara Li så kräktes Jamie, vet inte hur jag ska tolka det hela men jag anar att han redan har bra musiksmak  

 

För övrigt har han fått sitt första påskägg, han får behålla ägget men innehållet har jag och Göran tagit hand om, tack så mycket Siknäs. Sen fick även jag ett påskägg från mina föräldrar, fullt i godis förstås och Jamie fick nya kläder, tackar tackar!


 


Göran har vart in och jobbat en sväng i helgen samt vart och fiskat så två dagar i rad har jag sovit själv på sjukhuset, och jag menar själv, inte ens Jamie är i samma rum, för han har fått ha pyjamasparty tillsammans med dom andra barnen på avdelningen i rummet bredvid. Tomt och konstigt, men jag hämtar in honom vid åtta på morgonen sen så kör vi morgonbestyren med inhalation och tvättning. 


När han ska inhalera sin medicin måste han undvika att få det ögonen, därför har han fått ett par "brillor"...



Vilken cooling va?!


 I övrigt händer det som inget mer just nu, han går upp i vikt i rasande fart förstås, men det är ingen som verkar tycka att det är oroande, därför känner jag ett lugn. Men jag gissar att han väger 2,5 kg på sin tre månadersdag, då är han i vecka 35 + 5. Fatta vilken tjockis jag hade vart om han fortfarande vart kvar i magen, men nu är det ju inte så utan vi får se han växa irl istället!

 
 
Ingen bild

Monica

9 april 2012 13:40

Ja bra musiksmak tycks han ju ha den lille.....bra det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards