Alla inlägg den 10 april 2012

Av Karin Larsson - 10 april 2012 21:45

Sitter på sjukhuset och tittar på "Född 2010", kanske inte det bästa programmet på tv men jag råkade fastna. Kommer in i ett avsnitt i serien då en kvinna och en man precis är på BB och ska få sitt 5:e barn och nånstans mitt i den episoden så börjar jag grina, tårarna bara forsar ner, jag inser att deras bebislycka är något som jag kanske aldrig kommer få känna. Pappan står och gråter, mamman är helt utmattad efter förlossningen och glädjen som utspelar sig i salen är total. Fy va jag känner mig snuvad på det. Helt sjukt vad avundsjuk man kan bli. 

Har sagt det att jag hade mer än gärna tagit bristningar, stygn och hemorojder än att måste gå igenom det som man går igenom. 

Den totala avundsjukan som slår till när man ser andra kvinnor med sina stora magar, att se föräldrarna som går hem från BB med sin bebis, det finns inget som gör så ont att se andras lycka, fast jag egentligen unnar dom den. 

Jag kan verkligen inte önska min värsta fiende (om jag hade haft nån) att gå igenom det som vi går igenom och även redan gått igenom. Vi har verkligen kommit en bra bit på vägen, men vi är inte färdiga än. Vårt liv med Jamie kommer innebära flera sjukhusvistelser, det räknar jag med, även en hel del tester och undersökningar eftersom han är ett extremt prematurfött barn. 

Nu har jag fått avreagera mig en liten stund och ventilera mina tankar.

Nä nu måste jag fixa en tekopp och försöka hitta nåt roligt att se på tv istället...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards