Alla inlägg under september 2012

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kändes inte lika otäckt då...  

 


Det visade sig att det var två andra mammor där som jag kände så efter sången gick vi och fikade på Opalen, detta var väldigt trevligt att jag bestämde mig för att nästa onsdag blir det samma sak igen!


Har börjat ge små smakportioner av gröt samt fruktpuré, gröten har det gått sisådär med, purén slinker däremot ner utan större problem. Kladdigt blir det men det är kul ändå att se att han gillar det, därför får det kladdas hur mycket det vill!


Första provsmakningen av gröt, morfar hjälper till 


  En bild från i somras, gladaste killen i stan!


Måndagens reklam var väldigt intressant, att slå sönder..  

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.


Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilken snart fyra månaders, fast han egentligen snart är åtta månader. Vi går nu på vanlig BVC och i förra veckan hade vi en check-up på Sunderbyn. Läkaren tyckte att han var fin och hängde med bra i utvecklingen, sjukgymnasten gav honom däremot minuspoäng för att han inte ville hålla upp sig själv med armarna när han låg på magen. När han ligger på mage så ser han lite ut som Anja Pärson, magen i backen och ben och armar upp, för det mesta är han även tokförbannad när han är på mage så det går bara att ha han så i korta stunder.


Jamie börjar bli en riktig tungviktare nu dessutom, mina handleder orkar snart inte hålla fast honom långa stunder. Han sitter gärna upp och då får man hålla runt midjan, att lägga honom ner i famnen är inte populärt. Det är ganska härligt att se hur han utvecklas och får sina små egenheter. Vi har tack och lov fått låna en bärsele och det funkar hur bra som helst, han kan vara med och få se vad som händer och mina armar och handleder får vila. Han väger omkring 5,5 kg nu så det är inte konstigt att det börjar kännas när man haft han i famnen ett tag, lättare kommer han ju inte heller bli men snart kanske han kan sitta helt själv.


Hade tänkte att börja med smakportioner snart, fast jag börjar nog helst med gröt och så utgår vi därifrån. Tänkte inte krångla till hans mage nu när det äntligen fungerar bra för han att bajsa. Innan operationen så hade han väldiga problem, sen när vi upptäckte att PND var värre för magen än vanlig NAN så gick det ännu lättare för honom. Därför smyger jag nog in lite gröt snart och avancerar vidare från det. 


I övrigt flyter allt på som det ska, han ler och skrattar mot en, balanserar huvudet och pratar för fullt vissa stunder. Han är väldigt ivrig på att få tag i saker nu dessutom, vi brukar se på Alfons Åberg på min telefon och då ska han hålla i telefonen medan, dock är den ju för tung och inte så greppvänlig vilket i sin tur kan leda till en arg och frustrerad kille. Händerna i munnen är också intressant, speciellt då händerna och flaskan ska vara där samtidigt, det blir problematiskt men man får snällt ta bort händerna och skynda sig med flaskan. 


En liten snabbuppdatering som tog mig två dagar att skriva, vem säger att man har tid att sitta vid datorn då man har bebis?! Samma sak att blogga från telefonen när telefonen helst ska vara i minimannens händer...


  

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards