Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Karin Larsson - 2 mars 2012 23:15

Har vart en fullt upp dag idag, så nu tar jag mig tid att skriva.

Morgonen blev en kängurusittning för mig och Jamie, pappa fick passa på att ha lite egentid. Lyckades lägga tillbaka honom i sängen efter vi suttit tillsammans, även om det är lättare nu att ta upp honom så är det fortfarande slangar att hålla koll på. Det gör inget om C-PAP näsan skulla lossna, det är bara att sätta tillbaka, men jag undviker helst det om det går. Vi har tvättat han idag, vi skulle prova att byta C-PAP näsan och tvätta huvud och kropp. Kroppen är inga problem, det har vi gjort förr, men huvudet nu då han har C-PAP, oj oj. Nu hade han ju lyckats få sköterskan som behandlade honom som en vanlig bebis, stackaren låg på mage och sov, hon kommer rycker upp honom och FLIP så har hon vänt han på rygg, snacka om chockad Jamie, han fattade ingenting och bara tokstirrade på oss. Efter allt knep och knåp med tvättningen och byte av mössa osv. så somnade han omgående. Jag och mamma var och kollade efter kläder till honom, hittade inget i hans storlek som var "pojkaktigt" så han fick en rosa body. Nu när vi var upp på kvällen hade han fått en blå på sig, undrar om någon sköterska tyckte det spelade roll om rosa och blått, jag och Göran bryr oss inte det minsta.


Dom två senaste dagarna har jag vaknat av mardrömmar, drömmer att han har jättedålig syresättning och dom arbetar frebilt för att få det bra, i den ena drömmen så hade han även dåliga värden, antar att miljön runt omkring påverkar, man hör, ser och läser om en massa och blir väl därefter väldigt nojig. Nu går det fortfarande bra för honom, tack och lov, det enda som blir ibland är när han äter, han glömmer bort att andas ibland och både syre och puls far ner, inge roligt att se, så man får som massera honom för att påminna han att andas. 


Det jag längtar efter just nu är att få höra han låta, ett litet pip eller nåt, men än så länge är han tyst. Frågade sköterskan för nån morgon sen om hur länge det kan ta innan dom låter efter att ha kommit ut ur respiratorn, hon svarade att det kan bli på en gång eller så tar det ett tag. Har en teori om att han måste ha en bra syretillförsel i lungorna för att orka med sitt första pip. Men jag väntar, det kommer när det kommer.

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards