Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Karin Larsson - 10 mars 2012 22:00

Den här dagen hade min mamma planerat, förmiddagen skulle hon och jag sköta Jamie och pappa å Göran fick hitta på nåt annat, sen på kvällen då det var melodifestivalen skulle dom ta över. Tanken var att jag, mamma och Helena skulle ha lördagsmys med popcorn och melodifestivalstittande. 

Sagt och gjort, vi tog dagpasset. Sköterskan som jobbade tyckte att det är bra om vi har nåt rutinschema hur och när vi ska vara däruppe, så hon planerade att vi ska va däruppe klockan åtta på morgonen (zzzz) mata, fixa och sedan även mata klockan tio. Sen har vi egentid fram till klockan 14 då det är nästa matning och sedan vara där och fixa tills middagsdags för att sen igen komma upp klockan 19 och tvätta, väga för att sen igen mata. Göran tycker det är en ohelig tid att vakna på, jag måste ju hålla med är ingen morgonmänniska, och JA JAG VET, vi kommer ha det mycket "värre" när vi kommer hem med honom, men då är det hans mat och sovklocka som gäller, inte sjukhusets varannan-timme-ska-han-ha-mat-policy. Vi matade honom vid tio, tog egentid, drog iväg på Teg och köpte pizza på Robertos, tydligen stans godaste pizzor, sen tillbaka och fortsätta sköta 14, 16, 18, 19 tvättning sen vid 20 satte sig min pappa med honom i kängurustolen och hade morfar och bebismys. 

Samtidigt med kängurusittningen så satt jag, mamma och Helena i dagrummet och myste med popcorn, te och melodifestivalen, härligt det där med att kunna koppla bort en stund och bara vara.



Mysigt med morfar, gammal bild bara, Jamie hade fortfarande respirator här.  


  

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards