Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Vattenbädd!

Av Karin Larsson - 1 mars 2012 13:23

Nu ni, här händer det grejer! Kom upp på morgonen för att ta hand om Jamie, det vanliga hade vi tänkt oss, men han hade precis blivit bytt på och tvättningen kunde vi göra senare. Vad ska vi hitta på då, Göran satte sig i känguru med honom i väntan på ronden. Vi hann bara flytta över honom till Göran så kom läkaren förbi..

Sköterskan: Får vi sätta Jamie på vattenbädd?

Läkaren, som knappt tittade: Ja det går bra!

Jaha, inga koller eller nåt, så bort med kuvösen och in med den nya fina sängen, med sänghimmel!! Jag är lite avis, har alltid velat ha sänghimmel, men jag har aldrig fått nåt gensvar från mina föräldrar angående det, kom alltid en kommentar om massa damm och äckligt, nå ja, nog om mig.


  Vattenbädd med sänghimmel


Eftersom det blir säng så måste man ju ha kläder också!

Storlek 38 


Efter känguru hos pappa i två timmar lyfte vi över honom till nya sängen, pappa klädde på honom, och vips så låg han där, våran bebis, va stor han såg ut med kläder på. Wow!


Snygging i blå body  


   Matdags, den lila sprutan är dagens lunch

samma som igår, variationen är ju inte så stor på det här stället 

  

 
 
Lisa

Lisa

1 mars 2012 13:44

ååå va fint! Vilka framsteg!! Så glad för er skull!

http://prematurmamma.bloggplatsen.se

Karin Larsson

1 mars 2012 13:45

Tack Lisa! Hoppas det går bra för er också!

 
Morfar/pappa

Morfar/pappa

1 mars 2012 15:11

Vi hade himmelssäng när du var riktigt liten... ;-)
Härligt att se honom med kläder, tänk vilken skillnad det gör...
<3

http://sm2iar.zapto.org

Karin Larsson

1 mars 2012 17:44

Jaha, det har jag ju inga minnen av dock ;-)
Kläderna gör mannen, hihi, och nu ser han ut som stora karln

 
Ingen bild

Susanne

1 mars 2012 15:14

Så söt han är, å ja vad stor han ser ut i kläder. Kan bara tänka mig vad skönt det ska vara att få ligga i vattensängen. Lite avis på sängen... ;)

 
jennifer

jennifer

1 mars 2012 15:55

Skit snygg blogg! lust att följa varandra med bloglovin och blogkeen? Jag har även igång en tävling som du gärna får vara med i :) : http://jeennifeera.blogg.se/2012/march/tavling-13.html

http://jeennifeerA.blogg.se

 
Emelie

Emelie

1 mars 2012 17:54

Styrkekram till er!

http://emmisibirier.bloggagratis.se

 
Mila

Mila

1 mars 2012 18:07

Hittade hit via Lisa & Denise blogg och har läst igenom din blogg med tårar i ögonen och komemr fortsätta att följa er!

Fick en flicka i vecka 21+2, inga räddningsförsök gjordes. Är gravid igen i vecka 36+5 men har legat i sängläge i veckor på sjukhus för att inte föda prematurt!

Önskar er all Lycka! Massor av styrkekramar till er!

http://milagoss.blogg.se

 
Ingen bild

Monica

1 mars 2012 19:40

Lycka till lille söta Jamie!

 
Ingen bild

Viveka

1 mars 2012 20:05

Åh, jag blir så rörd så tårarna kommer det är så roligt så jag kan nästan inte tro att det är sant vi hinner nog inte komma ner för jag tror att ni snart är i Sunderbyn hoppas av hela mitt hjärta att det blir så :-)))

 
Ingen bild

birgitta

1 mars 2012 20:36

hej
nu har vi hittat till din blogg och det känns fantastiskt att se era framsteg. Ida sitter bredvid mig och bebisarna sparkar i den stora magen. Jag har äntligen tillfrisknat så jag vågar komma och hälsa på er under helgen
kram på er
birgitta

 
Ingen bild

Anneli

1 mars 2012 20:53

Läser allt och gläds med er vid varje litet framsteg! Tänker på er varje dag (och lite extra varje måndag) och hoppas att ni kommer till Sunderbyn snart, så kanske man så småningom får träffa er. :-) Stor kram!

 
Ingen bild

Tant Britt

1 mars 2012 22:42

Vilken kämpe ni fått i familjen. Lik sin mamma till sinnet alltså. Det går så fort framåt o jag är så glad för er skull. Vilken härlig känsla det måste vara att slippa både kuvös och tub!
Kram

 
Ingen bild

Lino

2 mars 2012 08:08

Åååh!! Det känns ju som att det går framåt! Jag har små, försiktiga, förhoppningar om att ni kommer upp snart!

Ni är så otroligt starka alla tre!

Många kramar till er!

 
Ingen bild

Sandra Olofsson

2 mars 2012 10:15

Skönt att se att allt går framåt. Han passar jätte bra i blått. =)

 
Anna

Anna

2 mars 2012 10:43

Hittade också hit via Denise. Vi förlorade vår pojke i vecka 20 den 3 Januari. Jättekul att följa er och er lilla Jamie!

http://www.babybaltzer.blogg.se

 
Ingen bild

Pernilla

2 mars 2012 18:01

Hittade hit via Denise. vilka framsteg eran lilla kille gör. våran son föddes i v 24+0 så vi har gjort en liknande resa på barn 4 i ume. håller alla tummar för att ni snart får komma till erat hemsjukhus! kramar till er!

 
Ingen bild

kusinen/moster

2 mars 2012 20:20

Nu har vi hittat hit. Fint att följa er. Det går verkligen framåt i stadig takt, vad härligt att höra! kram

 
Ingen bild

Linnea

5 mars 2012 17:04

Jättebra att få läsa allt som händer! Och han är skitsnygg i blått!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin Larsson - 21 oktober 2013 12:00

Pulkbild från förra vintern. Finkläder. Sommarens roligaste; bärplockning i trädgården. Kan själv klättra och sätta sig. Jordgubbar och grädde är nam-nam. Hästskoj. Första gången på utebadet. Inskolning på dagis. Då och nu. Höstfix i trädgå...

Av Karin Larsson - 17 oktober 2012 22:39

Minimannen har somnat i vår säng, ska snart lyfta över honom till hans egna säng. Tror dessutom att jag får sängen för mig själv eftersom Göran somnat på soffan, nice! ;-)...

Av Karin Larsson - 12 september 2012 21:43

Imorse så bestämde jag mig för att jag och Jamie skulle prova på babysång på biblioteket, jag som vanligtvis är livrädd för nya saker tog mig i kragen och packade ner mini i vagnen. Som tur är så är man ju bekant med hon som håller i sången så det kä...

Av Karin Larsson - 10 september 2012 10:32

Efter lite gröt, lite äppelpure och ersättning så var det tack och god natt igen. Verkar som jag får äta frukost själv idag, inte lätt att vara mamma ;-)...

Av Karin Larsson - 8 september 2012 10:58

Passar på att försöka skriva ett inlägg innan minimannen vaknar, får väl se hur det går, tar väl flera timmar innan jag är klar med det här inlägget annars.   Här flyter då allting på, jag kan inte klaga, Jamie sover, äter och beter sig som vilke...

Presentation


Livet med Jamie
vår son född prematur i v. 22+5
Jag hoppar lite tidsmässigt, så det kan komma inlägg ifrån Januari som jag skriver nu i februari, tar lite tid att komma ihåg allt som hänt.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards